This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.
OKLearn more×We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.
Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.
These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.
Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.
We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.
We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.
These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.
If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:
We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.
Google Webfont Settings:
Google Map Settings:
Google reCaptcha Settings:
Vimeo and Youtube video embeds:
The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:
You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.
Privacy Policy
Chronique d’ÉducaVie n°3 – Enseigner en gardant à l’esprit l’objectif final
/in Chroniques d'ÉducaVie/by Eliane BergerUne éducation de qualité est inclusive, elle s’adresse à des styles d’apprentissage et des milieux divers, garantissant que chaque individu a la possibilité de libérer tout son potentiel. Monica Brewer
Enseigner en gardant à l’esprit l’objectif final
Quelle est votre vision et votre perspective de l’enseignement que vous donnez aux élèves que Dieu vous a confiés ? Le voyez-vous comme le défi quotidien de les aider à apprendre les notions que vous avez si bien préparées ? Ou peut-être comme le défi d’enseigner à une classe à plusieurs niveaux, en souhaitant que chaque élève progresse dans sa compréhension de la matière ? Ce sont là de bons objectifs pour un enseignant consciencieux.
Mais voyons-nous nos élèves comme Dieu les voit ? Les enseignons-nous en portant sur eux le regard de Dieu, les considérant comme ses enfants, possédant des dons, des capacités et un grand potentiel ? Chaque journée de classe est l’occasion de modeler, de façonner et de diriger les élèves en les aidant à développer une vision chrétienne du monde. Cependant, lorsque vous regardez votre classe, voyez-vous les futurs leaders de demain ? Voyez-vous la prochaine génération d’hommes et de femmes qui dirigeront des équipes et aideront des personnes à progresser ? Voyez-vous les pères et les mères qui enseigneront et formeront la génération suivante ?
Monica Brewer, de l’Académie Daystar, explique qu’ “une éducation de qualité est inclusive, elle s’adresse à des styles d’apprentissage et des milieux divers, garantissant que chaque individu a la possibilité de libérer tout son potentiel.“
Proverbes 22:6 dit : “Instruis l’enfant selon la voie qu’il doit suivre ; et quand il sera vieux, il ne s’en détournera pas”.
Dans 10, 15 ou même 20 ans, vos étudiants adopteront des carrières et des professions qui auront un impact sur la prochaine génération.
Les voyez-vous devenir à leur tour des parents dont les enfants mèneront des carrières qui serviront et influenceront leur entourage ? En tant qu’enseignants, chacun d’entre nous a la chance inouïe de contribuer à la croissance, au développement et à la formation de la prochaine génération de leaders. Le temps que vous passez avec vos élèves contribue à former leur esprit, leur cœur et leur caractère, leur permettant ainsi d’atteindre un jour le plein potentiel pour lequel ils ont été créés.
Quel privilège nous avons de participer à la formation des leaders de la prochaine génération !
Soli Deo Gloria !
Jeff Kim